در همین ابتدا می خواهیم با یک گزاره شما‌را حیرت زده کنیم :

دامین اتوریتی چیست
مبتنی بر جدیدترین آمار و ارقام , در هر دقیقه حدود 380 وب سایت ساخته و وارد عرصه رقابت گوگل در کاغذ حاصل میشود!

هم اکنون این عدد چه ربطی به شما دارد؟ در صورتیکه عالی اعتنا نمایید می‌فهمید که هر چه تعداد تارنما ها در فضای وب بیشتر شود , سنجش کیفیت آن‌ها نیز دشوار و مشقت بار خیس میشود . بعداز کجا می بایست بفهمید یک وب سایت نسبت به وب سایت های دارای ربط , تلاش بهینه سازی سایت بهتری دارد؟ به پباده سازی ظاهری یا این که تجربه کاربری آن نگاه کنیم؟ به پیوند هایی که اخذ کرده یا این که این‌که ببینیم در کلمه ها اصلی پرجستجو چه درجه ای دارد؟

کلیه این موردها میزان خیر برای گزینش کیفیت یک وبسایت محسوب می گردند , اما در حالتی‌که قرار باشد برای تمامی این مورد ها یکی نشان دهیم که تا حد متعددی دارای اعتبار باشد , می بایست از چه معیاری استعمال کنیم؟

اعتبار دامنه , چاره کمپانی MOZ برای گزینش کیفیت وبسایت ها
همانگونه که برای آزمودن مهارت یک درس , نمره ای از 0 تا 20 برای آن در حیث گرفته میشود , برای یک وب سایت نیز معیاری برای سنجش کیفیت آن داریم .

این ترازو شگفت انگیز به عبارتی اعتبار دامنه یا این که Domain Authority است که به وسیله کمپانی MOZ معرفی شده و با دادن عددی در بین 0 تا 100 به هر دامنه , اعتبار وب سایت ها را پیش گویی می کند .
با این‌که این عدد مستقیماً از طرف گوگل اعلام نشده اما تعداد متعددی از مدیران تارنما در مشاجره فراگیری سئو وب سایت , از ارتقا دامین آتوریتی سخن می کنند . ولی خیلی شتاب نکنید .

در‌حالتی که تحت عنوان های این مقاله نگاه بیاندازید می‌بینید که تمام عملکرد ما آن است که به کلیه سوال های شما در رابطه فاکتور حساس و گرانبها DA جواب دهیم . پس با ما باشید تا شمارا با موضوعات شالوده و حیاتی مرتبط با اعتبار دامنه آشنا کنیم .

چرا می بایست در رابطه اعتبار دامنه تارنما داده ها کافی کسب کنید؟
این سوال را از اشخاص عشق و علاقه مند متعددی درین حوزه پرسیدیم و جوابی که از بیشتر آنها گرفتیم , به صورت عجیبی یکسان بود! از آن جایی که سکو دهی به وبسایت ها بوسیله الگوریتم های گوگل انجام میشود , معیارهای نمره دهی شرکتهای دیگر نمیتواند به ما در پیش گویی مقام وب سایت کمکی نماید . در صورتی‌که بخواهیم کاملا تری پاسخ دهیم , عارضه ها ذیل می‌تواند تماما شما‌را متقاعد نمایند که به DA وبسایت خویش اعتنا یکسری برابری بدهید :

عامل شماره 1 : هنگامی از دامین آتوریتی سخن می کنیم , خواسته ما این نیست که هر سایتی نمره بیشتری بگیرد , سکو بالاتری نیز در حاصل کاوش داراست . بلکه این میزان فقط نظیر یک قطب نما راه و روش صحیح را به ما نشان می‌دهد ; یعنی در حالتی که وبسایت شما با ضوابط الگوریتم های گوگل هماهنگ باشد , DA شما به عدد 100 نزدیک خیس خواهد بود . پس قطب نمای کمپانی moz می تواند مثل قطب نمای گوگل کار نماید .
استدلال شماره 2 : یکی دیگر از مزایای سنجش اعتبار وب سایت این است که زمانی بدانید تارنما شما از حیث یک مرجع دارای اعتبار ( نظیر MOZ ) چه امتیازی گرفته , نسبت به کیفیت حقیقی تارنما خویش داده ها معتبری اخذ می کنید ; در فیض می‌توانید نقاط ضعف وبسایت خویش را شناسایی و با راهکار و طرح ریزی , مشاهده کنندگان بیشتری را روانه وب سایت خویش فرمائید .
برهان شماره 3 : دامین آتوریتی در مقایسه میان تارنما ها به شدت به یاری شما می آید . مثلا در صورتی بخواهید وب سایت های حریف را شناسایی نمایید و یکی‌از آنها را تحت عنوان سر مشق گزینش نمائید , سایتی که DA بالاتری داراست , منشا خیر و خوبی برای الهام و سر مشق برداری برای تارنما شما خواهد بود . البته در کمبود چنین چیزی , شما صرفا به داده ها خودتان اکتفا می‌کنید و یک غلط کوچک می‌تواند ضربه سنگینی به راهکار سئو شما وارد نماید .
اعتبار دامنه نظیر قطب نما به ما یاری مینماید
آیا اعتبار دامنه MOZ , صرفا منبع برای نمره دهی به وب سایت ها است؟
اولین دفعه خویش کمپانی گوگل بود که با استعمال از PageRank , ماهیت نمره دادن به وبسایت ها را در مرتبه دهی به وب سایت ها اعمال کرد . بعداز مدتی گوگل رسما گفت که دیگر از پیج رنک , برای گزینش مقام تارنما ها به کار گیری نمی‌کند .

بعد از آن , موسسات متعددی مبادرت به پباده سازی مثال های شبیه پیج رنک گوگل کردند . در کنار کمپانی ماز , تارنما Ahrefs , یک کدام از تاکسی های بازاریابی معتبری است که از حیث اعتبار و تجربه در موضع نیکی جای دارد . این وبسایت از Ahref Rank , دامین رنک و پیج رنک منحصر خویش برای آنالیز و ارزیابی وب سایت ها استعمال مینماید .

منابع دیگری ( مثل Semrush ) نیز میباشند که با استعمال از ابزارهای تحلیل منحصربه‌فرد خویش , معیارهای دیگری برای انتخاب کیفیت وب سایت های دیگر تعریف مینمایند . در بیشتر موردها , امتیازی که هر کدام از این ابزارها برای اقتدار دامنه در حیث می‌گیرند , خیلی به نیز نزدیک است . یکی‌از دلایلی که‌این نمرات به نیز نزدیک اند , عامل ها تاثیر گذار در آن هاست . در بخش های بعدی این کارداران را برایتان گشوده می‌کنیم .

Spam Score , ترازو گران بها دیگری برای بررسی توان دامنه
یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند در کنار دامین آتوریتی , با توجه بالایی میزان کیفیت تارنما ها را معین نماید , اسپم اسکور است . کمپانی ماز برای اینکه از کاربردی بودن این واحد سنجش مطمئن شود , مسیر تحت را طی نموده است :

شناسایی 27 خط قرمزی که در تارنما های جریمه شده بوسیله گوگل تکرار شده‌است
در شرایطی که وب سایت شما به یکی‌از این 27 مورد مشابه باشد , یک امتیاز منفی می گیرید
هر چه تعداد این شباهت ها بیشتر باشد , اسپم اسکور وبسایت شما نیز مضاعف میشود
درصد بالای Spam Score در معنای احتمال جریمه شدن تارنما شما است
بالا بودن امتیاز اسپم نشان دهنده این است که ساختار وب سایت شما به روش های مخرب و کلاه سیاه مشابه است . برای این که مشاهده کنید این تکنیک ها دقیقاً مشتمل بر چه مواقعی می شوند , سفارش می‌کنیم تیم مقاله های آموزشی سئو سایت کلاه سیاه آکادمی وبسیما را مطالعه فرمایید .

عوال تاثیرگذار در دامین آتوریتی چیست؟ یا این که DA چطور محاسبه میشود؟
درحال حاضر بیایید فرض کنیم که اعتبار دامنه وب سایت شما ذیل است و می‌خواهید دست به فعالیت گردید و این عدد را فراوان فرمائید . او‌لین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که کمپانی ماز چه مواقعی را در انتخاب بها دامنه تاثیر میدهد؟

بک پیوند ها مهمترین فاکتور در گزینش DA میباشند . البته مراد ما این نیست که فارغ از هیچ تحقیقی آغاز به به چنگ آوردن لینک و پیوند های بسیار و بی کیفیت فرمائید . در واقع جای این که به کمیت و تعداد پیوند های محل ورود به وب سایت خویش تصور کنید , به دارای اعتبار بودن آنان از دید گوگل تصور کنید . یک لینک و پیوند هنگامی از لحاظ گوگل قابل اعتماد و مطمئن است که از دامنه هایی با قدمت و اعتبار بالا که اسپم اسکور پایینی نیز دارا هستند گرفته شده باشد .

علاوه بر پیوند سازی , معیارهای دیگری نیز در گزینش اعتبار تارنما نقش دارا‌هستند . مثلاً :

وبسایت شما از شبکه‌های‌اجتماعی , سیگنال های حاذق و مثبتی اخذ نماید
قدمت دامنه شما هر چه بیشتر باشد , اقبال بیشتری برای DA بالا دارید
مردمان به مارک شما در فضای آنلاین اشاره کرده باشند
یوزرها متعددی اسم کسب و عمل شما‌را کاوش نمایند
فاکتورهای تاثیرگذار در اعتبار دامنه
از چه روشی برای بررسی اعتبار دامنه به کار گیری کنید؟
به نشانی moz . com بروید . بعداز این‌که در وبسایت ماز نام نویسی کردید و وارد اکانت کاربری خویش شدید , می توانید از Link Explorer برای بررسی قیمت دامنه خویش به کارگیری فرمائید . پس از این که وارد پیوند اکسپلورر شدید , نشانی دامنه خویش را وارد فرمایید .

در اینجا می توانید داده ها کلی از دامنه خویش دربرگیرنده اعتبار دامنه و تعداد لینک و پیوند های محل ورود به وبسایت شمارا ببینید . در صورتیکه دیدید که نمره اعتبار وبسایت شما دوچندان نیست , نگران نباشید چراکه دامنه های یه خرده در جمهوری اسلامی ایران می‌باشند که قیمت دامنه بالایی دارا هستند . ( معمولاً وبسایت های خبری DA بالایی دارا‌هستند )

بررسی دامنه اتوریتی تارنما وبسیما آکادمی
به علاوه , نمیتوانیم یکی میانگین مطلوب برای این ترازو در لحاظ بگیریم چراکه هر تارنما با اعتنا به مدل کسب و کاری که داراست , بایستی در تیم تارنما های مربوط به خودش مقایسه شود .

چرا می‌خواهید بها دامنه خویش را بیشتر کنید؟
ممکن است این سوال در بالا یه خرده برایتان تعجب آور باشد و از خودتان بپرسید :

حالا که‌این ترازو نشون دهنده کیفیت و بها یک سایته و خیلی ها از اون برای مقایسه سعی خوبتر سئوی سایت به کارگیری می نمایند , اینجانب نیز میخوام DA وبسایت خودم را مضاعف کنم!»

اذن دهید یک توشه دیگر به شما بگوییم که اعتبار دامنه نمیتواند صرفا مبداء برای تحلیل سئو وب سایت یک وب سایت باشد ; چراکه این مقیاس فقط نشان دهنده تلاش عالی یک وب سایت در حوزه پیوند سازی فرنگی است و تضمینی برای کسب مرتبه در کلمه ها مهم معلوم نیست . یعنی در شرایطی‌که انگیزه خویش را فقط بر روی DA بالا قرار دهید , خروجی شما وماً ارتقا درجه در حاصل کاوش گوگل نخواهد بود .

خیلی از مدیران وبسایت صرفا به خارج تارنما خویش اعتنا می‌کنند و مهم‌ترین انگیزه خویش را لینک و پیوند به چنگ آوردن از وبسایت های گوناگون می‌دانند . در حالی که دراین مکان گنجینه ای با ارزش را فراموش کرده اند!


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها