رنک برین
اگر قصد دارید همگام با الگوریتم ها و به روز های نو گوگل تکان کرده , بهینه سازی سایت خویش را تقویت نمایید و مقام بهتری نسبت به رقبا کسب نمایید می بایست به CTR یا این که نرخ کلیک یوزرها در نتیجه ها گوگل اعتنا ویژه ای داشته باشید .

در مقاله‌ها گذشته به الگوریتم RankBrain و تاثیر آن بر سئو وب سایت اشاره کردیم که مهم‌ترین ابزار گوگل برای اعمال تاثیر نرخ کلیک بر درجه بندی نتیجه ها است . درین مقاله همت می کنیم ابتدا بدانیم CTR چه می‌باشد و بعداز آن تکنیک های ارتقا نرخ کلیک را به شما یادگرفتن می دهیم .

CTR چیست؟
پیشین از تعریف با جزییات بیشتر بایستی بدانیم CTR مخفف چه می باشد . این عبارت از مخلوط سه کلمه و واژه Click Through Rate ساخته شده شده‌است که نزدیک ترین ترجمه در گویش پارسی برای آن میشود نرخ کلیک .

زمانیکه یک استفاده کننده در موتور جستجوی گوگل کاوش می نماید حاصل متمایز را بازدید می نماید . با بازدید لیست نتیجه ها تصمیم می گیرد که بر روی کدام یک از آن‌ها کلیک نماید . نرخ کلیک در واقع درصدی از یوزرها است که در حاصل کاوش بر روی لینک و پیوند وبسایت شما کلیک می‌نمایند .

تعداد کلیک یوزرها

اندازه CTR برای هر کلمه و واژه دکمه و هر برگه مختلف است . بعنوان نمونه ممکن است CTR شما برای عبارت فراگیری سئوی وب سایت 10 درصد باشد البته برای عبارت یادگرفتن سئوی وب سایت ماهر 18 درصد باشد و هر دو عبارت به یک کاغذ از تارنما منتهی شوند .

داده ها مرتبط با نرخ کلیک را میتوان در ابزار گوگل سرچ کنسول به دست آورد . در بخش Performance داده ها دقیقی از آمار نمایش وب سایت شما در هر واژه , تعداد کلیک و در غایت CTR ارائه میشود .

نمایش آمار کاوش , کلیک و CTR در نرخ کلیک یوزرها
همینطور یکی CTR میانگین برای هر کاغذ از وب سایت شما محاسبه میشود که میانگین CTR تمام کلماتی است که با جستجوی آنان کاغذ شما در نتیجه ها کاوش نشان داده میشود .

یادگرفتن ویدئویی : CTR چه میباشد و چه کاربردی دارد؟
نمایشگر کلیپ

00 : 00
08 : 58


زمانیکه یک استفاده کننده در موتور جستجوی گوگل کاوش مینماید حاصل متمایز را بازدید می‌کند . با بازدید لیست نتیجه ها تصمیم می‌گیرد که بر روی کدام یک از آن ها کلیک نماید . نرخ کلیک در واقع درصدی از یوزرها است که در حاصل کاوش بر روی پیوند وبسایت شما کلیک می نمایند .
Impression چیست؟
Impression در معنای حضور شما در حاصل کاوش است . هر زمان که یک استفاده کننده عبارتی را در گوگل کاوش می کند برای تمام نتیجه ها جانور در ورقه یک Impression ثبت میشود . چه بسا در صورتی شما در جعبه های ویژه مثل نمایش نقشه یا این که نمایش تصاویر حضور داشته باشید یک impression برای شما نظر میشود .

درصورتی که شما در انتهای ورقه دوم حاصل گوگل باشید اما استفاده کننده بدین کاغذ مراجعه نکند برای شما Impression ثبت نمی شود اما درصورتی که استفاده کننده وارد کاغذ دوم شود چه بسا درصورتی که تا ذیل ورقه اسکرول نکند که فیض شما‌را تماشا نماید برای شما impression نظر می شود .

یک کدام از مهم‌ترین گرفتاری های ما در سئو سایت گزینش میزان ظریف جستجوی یک کلمه و واژه است . برای این عمل ابزارهای متمایز نظیر keyword planner و kwfinder به کارگیری میشود البته هیچ کدام کار کشته به اعلام یکی ظریف نیستند . زمانیکه در یک عبارت انگیزه به کاغذ نخستین گوگل میرسیم با هر جستجوی یوزرها در نتیجه ها نمایش داده شده و در فیض آمار Impression وب سایت ما دقیقا برابر با تعداد جستجوی آن واژه خواهد بود .

به همین علت وصال به ورقه نخستین گوگل علاوه بر این‌که در جذب مخاطب بیشتر به ما امداد می نماید دسترسی به منابع ارزشمندی نظیر تعداد جستجوی لغات و تنوع لغات کاوش شده را هم آماده مینماید .

CTR میانگین براساس درجه بندی گوگل
به صورت میانگین هر جایگاه در نتیجه ها گوگل درصد مشخصی از کلیک یوزرها را به خویش اختصاص می‌دهد . بیشترین CTR به طور معمول مرتبط با مرتبه یک گوگل است که اینک در دسکتاپ در حدود 32 درصد و در تلفن همراه 24 درصد است . توجه نمایید که‌این یکی میانگین جهانی است یعنی برای تمام کلمات و تارنما ها . در سود ممکن است شما سکو یک گوگل باشید البته CTR شما بیشتراز 80 درصد و یا این که چه بسا کمتر از 20 درصد باشد .

نمودار تحت عدد میانگین CTR برای سکو بندی نتیجه ها گوگل را در نوامبر 2017 و در دو ورژن تلفن همراه و دسکتاپ نمایش می‌دهد . همان گونه که در نمودار معین است مرتبه ۱ گوگل جمعاً به مقدار جایگاه های 2 تا 5 بازدیدکننده جذب می کند و همین دستور اهمیت کسب جایگاه یک گوگل را نمایش می‌دهد .

نمودار میانگین CTR براساس سکو در گوگل
طی دو سال اخیر گوگل ابزارهای متمایز مثل نقشه گوگل , نمایش خبرها , rich snippets و … را معرفی نموده است که هر کدام فضایی از کاغذ حاصل کاوش را به خویش اختصاص میدهند . علاوه براینها بایستی تبلیغات گوگل را هم بدین لیست بیشتر کرد چون عملا منزلت درجه ۱ و نرخ کلیک را زیر تاثیر قرار می‌دهد .

تاثیر تبلیغات گوگل بر نرخ کلیک یا این که CTR
آمارها حاکی از آن است که طی صرفا دو سال بها مرتبه ۱ گوگل ۳۷ درصد کاهش داشته است . یعنی درصورتی که دو سال پیش جایگاه ۱ بودید نسبتاً ۵۰ درصد یوزرها را به خویش جذب میکردید اما روز جاری این عدد به نزدیک ۳۲ درصد کاهش یافته است . درمقابل ولی آمار کاوش در گوگل پرورش دیده گیری داشته و تعداد جستجوها نسبت به دو سال پیش مضاعف بیشتر شده‌است .

چطور نرخ کلیک و CTR خویش را ارتقا دهیم
زمانیکه استفاده کننده لینک و پیوند تارنما شمارا در حاصل کاوش تماشا می نماید , زمان کوتاهی برای تصمیم گیری درخصوص آنکه این تارنما متناسب با نیاز وی میباشد صرف کرده و تصمیم می گیرد که روی آن کلیک نماید یا این که خیر . برای آنکه درین زمان کوتاه بر روی ذهن مخاطب تاثیر مثبت تولید نمایید یک سری فضای مطلوب در اختیار دارید که در تصویر پایین نمایش داده شده‌است .

ارتقا نرخ CTR با تکنیک های بهینه سازی وب سایت
1 - تیتر برگه در نتیجه ها کاوش
تیتر هر برگه از وبسایت شما به وسیله تگ title که در هدر برگه جای دارد انتخاب میشود . پیش از این مقاله ای برای یادگرفتن سئوی سایت تیتر برگه منتشر کرده ایم که می‌تواند برای شما جالب باشد . اما در‌این بخش درباره ی سئو سایت تیتر حرف نمی‌‌کنیم بلکه قصد داریم اقبال کلیک را ارتقا دهیم .

به صورت میانگین فضای جانور برای تیتر در حاصل کاوش ۷۰ کاراکتر است که به شما اذن می‌دهد از لغت ها جذابی در آن استعمال فرمایید . بعضا کلمه ها میباشند که در فضای اینترنت اشاعه یافته و نشان دهنده یک معنی معلوم به استفاده کننده می باشند . معمولا درصد بیشتری از یوزرها با دیدن این لغات در تیتر کاغذ روی آن کلیک می کنند . به عنوان مثال میتوان به لغات پایین اشاره نمود .

روز جاری , همین

لغات جالب بسته به جور کسب و فعالیت شما و انگیزه مخاطب از کاوش متعدد است . چهت نیل به جالب ترین کلمه ها توصیه می‌کنیم ابتدا چه تیتر گوناگون را پباده سازی کرده و در بازه زمانی های یک هفته ای از آن ها استعمال نمایید . بررسی نرخ کلیک یوزرها در‌این بازه زمانی ها به شما نشان می دهد که چه کلماتی بیشترین جذابیت را از نگاه یوزرها داشته اند . به تصویر پایین اعتنا نمائید , چه عبارتی بیشتر از کلیه دقت شمارا به خویش جلب میکند؟
2 - باصرفه سازی نمایش توضیحات متا در نتیجه ها کاوش
توضیحات متا دقیقا ذیل تیتر نمایش داده می شود و فضایی بزرگتر البته با فونت کوچکتر در اختیار شما قرار می دهد . به صورت میانگین تعداد کاراکترهایی که در بخش توضیحات نمایش داده می شود 168 کاراکتر است اما با اعتنا به عبارت کاوش شده و محتوای ورقه ممکن است گوگل متنی کوتاه خیس و یا این که چه بسا بلندتر را به یوزرها نمایش دهد .

هنگام نوشتن توضیحات متا سعی نمایید توصیفی ظریف از محتوای برگه در اختیار وی قرار دهید و با به کار گیری از جمله ها جالب اورا به مطالعه نوشته بدون نقص ورقه ترغیب فرمائید . بعنوان نمونه در‌صورتی‌که در تعریف متاع خویش بنویسید  به همراه کادو ویژه ” یا این که  همراه با ویدئوی آموزشی ” بخت شما برای تعیین به وسیله استفاده کننده بیشتر خواهد شد . سفارش می کنم برای فهم و شعور خوبتر مقاله بهینه سازی سایت توضیحات متا را مطالعه نمائید . تصویر پایین مثال ای دیدنی از به کار گیری ادبیات مطلوب هنگام نگارش توضیحات کاغذ است .

توضیحات متا فضای قابل قبولی برای جلب دقت استفاده کننده و ترغیب به کلیک است
3 - به کارگیری از نماد گذاری استاندارد یا این که Schema
احتمالاشما نیز هنگام کاوش در نتیجه ها گوگل وبسایت هایی را بازدید نموده اید که در کنار تیتر و توضیحات داده ها تکمیلی هم به استفاده کننده نمایش میدهند .

پر اسم و رسم ترین مثال علامت گذاری استاندارد به سیستم امتیازدهی مربوط میشود که ه صورت ستاره های زردرنگ در نتیجه ها کاوش نشان داده می شود . استعمال از این ابزار به شما امداد می نماید دقت استفاده کننده را جلب کرده و CTR خویش را بهبود دهید . اما علامت گذاری ها تنها محدود به نمایش ستاره نیست و براساس جور محتوا میتوان دسته های متمایز از آن را بهره مند شد . مثلا تصویر پایین روش نمایش وبسایت آکادمی وبسیما در عبارت  کتاب های سئو سایت ” است . به حیث شما این روش نمایش چقدر بر نرخ کلیک یوزرها و ترغیب آن‌ها برای ورود به برگه تاثیرگذار است؟

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها